Aku ingat  ianya cuma mitos atau peribahasa.  Rupa-rupanya perasaan cemburu juga boleh menyebabkan mata kita menjadi buta.  Agak-agaknya mata aku yang semakin kabur ni ada masalah cemburu jugak ke?   Agaknya lah tu.  Aku selalu cemburu jika suami melebihkan anak-anak.

Semenjak ada anak-anak suami seolah-olah lupa kita ni ada depan mata.  Bila balik dari pejabat dia sempat beli makanan untuk anak-anak.  Bila anak-anak sakit, sanggup ambik cuti.  Tapi jika kita yang sakit, dia suruh pergi  klinik sendiri.  Kalau nak mengidam nak makan sesuatu dan suruh dia singgah beli sebelum balik, dibuatnya lupa.  Asyik jawapan yang sama- lupa atau tak sempat.  Nak merajuk pun memang tak kena layan.  Kalau anak merajuk, siap janji itu ini lagi.

Agaknya betullah mata aku ni semakin kabur sebab cemburu.  Allah nak bagi tahulah tu, kikiskan perasaan tak puas hati terhadap suami.  Jangan cemburu membuta tuli…kena selidik dirilah lepas ni.

Ini yang aku baca kat kosmo:

Kosmo! Online – Kesihatan.