Begitu teruk rakyat kita di sana di usir keluar kerana kemarahan mereka kepada  “layanan buruk” yang amah mereka terima semasa bekerja di sini pun negara kita masih nak berikan bantuan kemanusiaan kepada mereka.

Kedutaan kita di ceroboh serta bendera negara kita dibakar.  Rakyat serta negara kita di hina dan di panggil dengan gelaran yang begitu teruk.  Masih jugak ke kita nak tolong mereka ni?   Beberapa ketika dahulu bantuan kemanusiaan berbentuk pakaian dari negara kita di bakar di sana.  Pun kita tak serik dengan jiran yang biadap ni.

Rakyat negara ni begitu sombong. Dah lah ramai rakyatnya datang ke sini secara haram, menimbulkan masalah sosial kat sini, kemudian berlagak seolah-olah kita yang nak sangat dengan amah mereka tu.  Daripada sibuk nak berperang dengan Malaysia baik gunakan tenaga kinetik rakyat tu untuk membangunkan negara sendiri.

Begitu banyak bencana alam yang terjadi tak cukup lagikah sebagai peringatan dari Allah bahawa kesombongan rakyat negaranya itu akan menyebabkan negara lain benci kat mereka.  Agaknya jika negara kita menghadapi musibah, berpesta sakan  mereka meraikannya.  Kalau nak berperang sangat, berperanglah dulu dengan bencana alam yang tak pernah habis melanda negaramu wahai INDON.

Berita tentang niat baik Malaysia nak tolong INDON:

Malaysia Sedia Hantar Bantuan Ke Indonesia.

Advertisements